En känga


Många har sagt till mig att jag är en känslig människa. Jag har alltid ryckt på ögonbrynen och blivit förvånad, Jag, Känslig? Känner inte alla såhär starkt som jag gör och om inte, Varför är det fel att vara känslig?
Jag kategoriseras in under HSP - highly sensitive persons, vilken dock inte är någon diagnos utan ett karaktärsdrag. Jag har helt enkelt ett känsligare nervsystem än alla andra, vilket gör att jag tar in mer intryck och tänker över dem mer än andra gör. Saker som gamla vänner ifrån min gamla stad har sagt till mig för flera år sedan, kan än idag göra mig väldigt ledsen.
HSP bidrar också till att man är mer kreativ, har speciell känsla för naturen och att man är mer spirituell än andra människor.

Well, what can I say? Detta är ju jag, i ett nötskal.
Och jag är glad över detta, och lite stolt. Yay för att vara en grinolle!

För vet du? Ju känsligare man är, desto starkare är man som människa.



Kommentarer
Postat av: fridus

om du vill låna har jag en bok om HSP, hjälpt mig massa, kanske därför jag kände igen mig i dig. you never know. <3

2013-05-15 @ 21:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0